משרד פרסום

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרי אינטרנט הפך בשני העשורים האחרונים לתחום מבוקש בגלל האפקטיביות של שיווק דרך האינטרנט. קידום אתרים נועדה לקדם אתר מסוים בתוצאות של מנועי חיפוש, כשהעיקרי ביניהם הוא גוגל.

קיצור תולדות קידום אתרים

לפני שנים לא רבות (פחות מרבע מאה), בגלקסיה מאוד קרובה, הוקם מנוע חיפוש קטן וממזרי עם שם מוזר, גוגל, ששינה את העולם. באמצעות אלגוריתם מדויק ומתוחכם שרק השתפר במשך השנים, גוגל הפכה לענקית טכנולוגיה שעושה מיליארדי דולרים מפרסום דיגיטלי בזכות מונופול עולמי בתחום מנועי החיפוש. כך נולדה תעשייה ענקית שלא הייתה קיימת לפני שני עשורים: קידום אתרים. המונח העברי ל- Search engine optimization או בקיצור, seo. קרי, מגוון פעולות יזומות שמטרתן לקדם אתרי אינטרנט בדירוג האתרים של גוגל, כדי שהאתר המקודם יופיע בתוצאות הראשונות של חיפוש בנושא מסוים. יש אומנם מנועי חיפוש נוספים, כמו בינג של מיקרוסופט, אבל החשיפה הגדולה ביותר היא דרך גוגל.

שיווק נכון לעסק

מה זה קידום אתרים?

עם השנים קידום אתרים הפך למקצוע מבוקש בו מומחים לקידום אתרים פיתחו שיטות פעולה לצורך קידום אתרים בתוצאות מנועי חיפוש. לפעולת קידום אתרים בגוגל יש את המרכיב הטכני המתמקד בשיפור האתר והתאמתו לאלגוריתם החיפוש של גוגל. פעולות אלה מנקות את האתר ואת הקוד שלו בכדי שיהיה ידידותי למשתמש ונגיש יותר לגוגל. מרכיב נוסף הוא התוכן. מנוע החיפוש של גוגל אוהב תוכן ועוד יותר אוהב אותו כשהוא כתוב באופן מסוים, תוך שימוש במילות מפתח במינון נכון ובמיקום נכון בטקסט עצמו. שיטה זאת של קידום אתרים על מרכיביה השונים קרויה גם קידום אורגני, להבדיל מקידום אתרים בתשלום.

לארגן את כל המידע העולמי

בין גוגל לבין מומחים לקידום אתרים יש מערכת יחסים מורכבת. העדפה של ענקית הטכנולוגיה היא שמפעילי אתרים וחברות המשקיעות באתר האינטרנט שלהם ישלמו להם כסף לצורך קידום האתר. זאת בעוד מקדמי אתרים מקבלים כסף לצורך קידום אתר בלי רכישת פרסומות. מצד שני, קידום אורגני של אתר מחייב הוספת תוכן וגוגל אוהבת תוכן. כשהחברה הוקמה, על ידי סרגיי ברין ולארי פייג’, אחד היעדים המוצהרים והמאוד לא צנועים שלהם היה לארגן את כל המידע הקיים בעולם ולהפוך אותו נגיש ומועיל. קידום אתרים seo עושה בדיוק את הדבר הזה מתוך מטרה לקדם, ככל הניתן, אתר מסוים.

האלגוריתם

למרות שהאלגוריתם של גוגל הוא פטנט חסוי מקדמי האתרים זיהו פרמטרים מרכזיים לקידום אתרים באמצעותו: איכות התוכן ועדכונו, זמן טעינת אתר האינטרנט, שביעות רצון מהאתר, HTTPS – חיבור מאובטח, משך הגלישה בדפי האתר, מיקום גיאוגרפי של הגולשים, אתר מותאם לטלפונים חכמים, שאילתות החיפוש, ומרכיבים נוספים. מאפיינים אלה מעודדים את השימוש הנכון בתוכן בכדי לקדם אתרים ללא צורך ברכישת פרסומות. יש לציין כי מקדמי אתרים עושים שימוש בפרסומות בהתאם למגוון שיקולים, כמו דרישות הלקוח, סוג האתר או המוצר המקודם, גודל התקציב ושיקולים נוספים.